Ментальне здоров’я

11.10.2023 10:00

Зараз питання ментального або психічного здоров’я є надактуальним. Понад 70% українців живуть із відчуттям напруженості і стресу.

       …А прийшла ця біда ще під назвою пандемія… розірвані соціальні зв’язки, замкнутий простір приміщень, майже цілодобове сидіння за комп’ютером, смерті знайомих чи близьких…постійний страх. Тоді здавалось: що може бути гірше? Не оговтавшись від одного, ми без перерви зайшли у ще більшу біду – війна! І додалися нові, сильні, безперервні страхи і хвилювання.

Психіка людини не може працювати у режимі стресу постійно, це енерговитратно для організму. І потрібно повертатися до звичайного життя, знаходити «хвилинки щастя» і відпочинку.

Під час війни діти часто переживають стрес. Не у всіх із них розвинеться психологічна травма, але кожна дитина потребує підтримки.

10 жовтня, у день Всесвітнього дня психічного здоров’я, у нашому ліцеї педагоги провели виховні бесіди та години спілкування «Ти як? Повертайся до школи», «Ментальне здоров’я» тощо. Зокрема на занятті з психологом «Життя триває» здобувачі освіти зрозуміли важливість збереження ментального здоров’я, виконали вправи для саморелаксації («Кульбаба»), заглянули у свій теперішній емоційний стан («Різнокольоровий тест Паровозик»), розібралися зі своїми емоціями («Торбинки емоцій»), ознайомилися з правилами збереження ментального здоров’я. А на завершення разом зробили «Руханку сили».

Наш ресурс – наша зброя. Ми маємо зберігати адекватний психічний стан, щоб допомогти собі і тим, хто цього потребує. Головне для нас зараз – вміти сформувати міцну внутрішню опору, яка дасть змогу протистояти умовам сьогодення…