Робота методоб'єднання

"Учитель живе до тих пір,  поки він учиться;        

                 перестає бути вчителем той,  хто перестає бути учнем"

    Науково-методична проблема, над якою працює заклад:

1.Втілення в життя школи профільного навчання.

2.Підвищення ефективності та якості уроку на основі диференціації та гуманізації навчання.

3.Реалізація особистісно орієнтованого підходу до навчання

 

Виховна проблема закладу:

Створення умов для духовного, морально-естетичного та інтелектуального розвитку особистості через впровадження у виховний процес інтерактивних технологій.

Наукова-методична проблема, над якою працює методичне   обєднання:

 «Творче  спрямування  діяльності  педагогічного  колективу  на  всебічний  розвиток    особистості,  формування  її  базових  компетенцій  на  основі  вдосконалення  методичної  культури  кожного  педагога,  використання  його  потенційних  творчих  можливостей,  інноваційної  діяльності»

 

Завдання методичного об’єднання

вчителів початкових класів

1. Перехід на особистісно-орієнтований та діяльнісний підходи в організації роботи членів ШМО.

2. Створення умов для успішного впровадження нового Державного стандарту початкової освіти та Концепції «Нова українська школа»

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку.

     4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.

 

Напрямки роботи

методичного об’єднання вчителів початкових класів

І. Діагностично-прогностичний напрям:

1. створення умов для компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою надання вчителям широких можливостей для оновлення, поглиблення, вдосконалення професійної компетентності;

2. вивчення потреб педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;

3. створення системи інформаційної підтримки, включаючи ресурси Інтернет;

4. стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;

5. вдосконалення освітнього процесу.

ІІ. Навчально-методичний  напрям:

1. забезпечення участі педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;

2. моделювання продуктивної технології інноваційного навчально-виховного процесу;

3. теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення навчально-виховного процесу;

4. використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;

5. методичний супровід атестації педагогічних кадрів.

ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:

1. підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;

2. координація форм і методів самоосвітньої діяльності, спонукання до  підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;

3. розвиток мотивів професійної творчої діяльності вчителів;

4. планування індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в між атестаційний період.

 
 

Аукціон педагогічних ідей

 

Тема. Нова українська школа–новий зміст освіти

Якщо ми навчатимемо сьогодні

так, як навчали вчора, ми

вкрадемо в дитини завтра.

Конфуцій

 У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати своєї діяльності. 

            Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості, розкриття обдарованості кожної дитини.

       Мета початкової школи - формування людини, яка хоче і вміє самостійно вчитися, сприймати інформацію, працювати з нею, сортувати її, осмислювати, творити. Щоб учень став рівноправним учасником процесу освіти, необхідно озброїти його техніками та прийомами, спрямованими на розвиток пам'яті, уваги та образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина відповідно зі своїми особистими властивостями та здібностями знайде себе і самореалізується. Як розвинути індивідуальні можливості кожної дитини й зберегти її психічне й фізичне здоров'я - ось проблема, над якою завжди замислювались і працювали педагоги. Тому метою роботи нашого педагогічного колективу є створення умов для розкриття інтелектуального та творчого потенціалу дитини.

 

 
 

Організація самоосвітньої роботи вчителів

Якщо ви маєте вогонь знання, дайте іншим запалити від нього світильники.

                               Томас Фуллер

         Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.

         Самоосвіта -  це свідомий рух

від:

         Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)

         Я - ретроспективного (яким я був у минулому)

до:

         Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)

         Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)

Завдання самоосвітньої роботи:

  1. вивчати і впроваджувати нові педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання;
  2. відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
  3. періодично проводити самоаналіз власної професійної діяльності;
  4. удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
  5. систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
  6. підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.

Робота з молодими спеціалістами

та новими вчителями

Треба багато вчитися, 

щоб знати хоч трохи.

                                                                                                       Монтеск'є

  1. Ознайомитися з наказом про наставників для нових вчителів. (вересень)
  2. Вивчити запити нових вчителів. (вересень)
  3. Надавати необхідну методичну допомогу та підтримку новим вчителям; консультувати щодо правильного оформлення шкільної документації. (протягом навчального року)
  4. Взаємовідвідування  уроків і позакласних заходів, їх обговорення. (протягом року)
  5. Складання рекомендацій щодо самоосвіти. (жовтень)
  6. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих знахідок інших вчителів. (протягом року)
  7. Залучення нових вчителів до методичної, громадської та інших видів роботи в школі. (протягом навчального року)
  8. Допомога у роботі з  "важкими" дітьми та сім’ями. (протягом року)
  9. Проаналізувати роботу нових вчителів. (травень)

Робота з обдарованими та здібними учнями

У кожній людині - сонце. Тільки дайте йому світити.

                                               Сократ

  1. Продовжити на уроках цілеспрямовану роботу з виховання у учнів свідомого, відповідального ставлення до навчання, формування навичок самоосвіти, пізнавальної, інформаційної компетентності, підвищення якості знань відповідно їх потенціалу. З цією метою активно впроваджувати диференційований підхід та сучасні ефективні технології навчання.
  2. Оновити шкільний інформаційно-ресурсний банк даних «Обдарована дитина».
  3. Продовжити практику складання учнівських порт фоліо, індивідуально-розвиваючих програм здібних учнів, організувати активну індивідуальну роботу з їх реалізації протягом навчального року.
  4. Продовжити індивідуальну роботу з обдарованими та здібними учнями, дані яких внесено до банку даних, з підготовки їх участі у міських олімпіадах та інтелектуальних конкурсах, розвивати креативні здібності, створювати ситуацію успіху та умови до самореалізації дітей.
  5. Провести індивідуальну діагностичну роботу для вивчення інтересів та запитів учнів.
  6. Планувати та проводити шкільні позакласні заходи з метою створення умов для успішної самореалізації учнів.
  7. Узагальнювати педагогічний досвід учителів, які працюють із обдарованими і здібними дітьми.
  8. Підвищувати рівень компетентності педагогів і підготовка їх до роботи з обдарованими і здібними учнями.