ПЛАН ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ

у початкових класах на 2025/2026 н.р.

1. Мета моніторингу

Отримати об’єктивну інформацію про стан реалізації освітніх програм, рівень навчальних досягнень учнів, стан педагогічної діяльності, освітнього середовища, управлінських процесів. Виявити проблеми та визначити напрями вдосконалення освітнього процесу.

2. Моніторингові заходи за напрямами

Напрям моніторингу

Зміст заходу

Форма / метод

Термін

Відповідальні

1

Освітнє середовище

Безпека, комфорт, інклюзивність, облаштування НУШ

Спостереження

Вересень, лютий

ЗД НВР, класні керівники

2

Система оцінювання

Формувальне та підсумкове

оцінювання, свідоцтва досягнень, портфоліо

Аналіз документації

Жовтень, травень

ЗД НВР Учителі початкових класів

3

Навчальні досягнення учнів

Динаміка знань, умінь, компетентностей

Діагностувальні роботи з математики, стан викладання предмета

 квітень

Учителі, ЗД НВР

4

Педагогічна діяльність

Методи навчання, професійний розвиток

 

Вправадження ІКТ в освітній процес

Відвідування уроків

 

Тренінг з цифрових технологій у початкових класах

 

Протягом року

 

листопад

ЗД НВР

 

 

Учителі початкових класів

5

Інклюзивне навчання

Контроль  ІПР, співпраця з асистентами учителя

Спостереження, аналіз

Протягом року

ЗД НВР

5

Впровадження НУШ

Державний стандарт, дитиноцентризм

Спостереження, аналіз

Жовтень, березень

ЗД НВР

6

Взаємодія з батьками

Залучення, співпраця, зворотний зв’язок,

Анкетування

Спостереження

 

Грудень, квітень

Класні керівники ЗД НВР

7

Психолого-педагогічний супровід

Адаптація, емоційний стан учнів

Спостереження, бесіди

Жовтень, березень

Психолог, соціальний педагог

8

ВСЗЯО

Самооцінювання, ефективність освітнього процесу

Самооцінювання

Травень

Робоча група ВСЗЯО

3. Очікувані результати

- Отримання об’єктивної інформації для ухвалення управлінських рішень.
- Удосконалення методичної роботи, оцінювання, умов освітнього середовища.
- Визначення сильних і слабких сторін початкової освіти у ліцеї.

4. Форми узагальнення результатів

- Аналітичні довідки
- Протоколи внутрішнього контролю
- План корекційних заходів

 

 

Заступник директора з НВР:                          Оксана Субота

 

 

Аналітична довідка

про стан внутрішньої системи забезпечення якості освіти у початковій школі за 2024/2025 н.р    

Відповідальна особа:  Субота Оксана Михайлівна

1. Мета та підстави для складання довідки

Довідку складено з метою аналізу стану реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти у початковій школі відповідно до напрямів інституційного аудиту, визначених ДСЯО.

2. Організаційно-методичне забезпечення ВСЗЯО

- Розроблено та затверджено План заходів із забезпечення якості освіти.
- Створено робочу групу із самооцінювання.
- Забезпечено інформаційну відкритість та залучення учасників освітнього процесу до моніторингових процедур.

3. Аналіз за напрямами

3.1. Освітнє середовище

- У ліцеї створено безпечні, комфортні умови, що відповідають віковим особливостям учнів.
- Осередки НУШ повністю функціонують, є матеріально-технічне забезпечення.
- Налагоджено системну роботу з формуванням емоційно підтримувального середовища.
Проблеми: обмежене просторове середовище для активного руху в 2-А, 2-Б, 1-Ґ, 4-Ґ, 2-Д, 4-Д  класах.
Рекомендації: оновити матеріали для ігрових осередків, організувати куточки відпочинку.

3.2. Система оцінювання

- Учителі системно використовують формувальне оцінювання, ведуть спостереження, складають свідоцтва досягнень.
- Батьки поінформовані про підходи до оцінювання, підтримується зворотний зв’язок.
Проблеми: потребує вдосконалення аналітика щодо впливу оцінювання на подальшу траєкторію учня.
Рекомендації: запровадити єдину електронну форму ведення портфоліо учня.

3.3. Педагогічна діяльність

- Учителі початкової школи беруть участь у курсах, тренінгах, практикують сучасні методики.
- Впроваджено наставництво, самооцінювання педагогів.
- Враховуються індивідуальні потреби учнів.
Проблеми: не всі педагоги однаково активно впроваджують нові ІКТ-інструменти.
Рекомендації: провести цільовий тренінг з цифрових технологій у початковій школі.

3.4. Управлінські процеси

- Заступником директора здійснюється системний моніторинг: перевірки, накази, спостереження, анкетування.
- Результати аналізуються, враховуються у плануванні.
- Спостерігається співпраця з батьками, педагогами, учнями.
Проблеми: потребує вдосконалення система збирання даних для глибшої аналітики.
Рекомендації: впровадити регулярне онлайн-опитування для учасників освітнього процесу.

4. Висновки

 

Внутрішня система забезпечення якості освіти в початковій школі функціонує на достатньому рівні. За результатами моніторингу окреслено напрями вдосконалення освітньої діяльності та педагогічної взаємодії. Усі виявлені проблемні питання увійдуть до плану підвищення якості освітнього процесу на наступний рік.

5. Додатки

- Зведені таблиці результатів моніторингу з української мови
- Приклади анкет
- Фотоосвітнього середовища
- Зразки портфоліо та свідоцтв досягнень

Анкета для самооцінювання діяльності педагогічного працівника

1. Професійна компетентність

1.1. Наскільки ви володієте сучасними методами та технологіями викладання?

a) Не володію, потребую допомоги b) Володію деякими, але не систематично c) Активно використовую, постійно вдосконалююся d) Я створюю та впроваджую власні інноваційні методики

1.2. Як часто ви оновлюєте свої знання з предмета?

a) Рідко або ніколи b) Кілька разів на рік (курси, вебінари) c) Постійно (через самоосвіту, професійні спільноти) d) Щомісяця вивчаю нову літературу та матеріали

1.3. Як часто ви ділитесь своїм досвідом з колегами (майстер-класи, консультації)?

a) Ніколи b) За запитом c) Кілька разів на рік d) Регулярно, на постійній основі

2. Навчально-виховна діяльність

2.1. Наскільки ефективно ви організовуєте індивідуальну роботу з учнями?

 a) Неефективно b) Потребую вдосконалення c) Ефективно d) Дуже ефективно, мої методи є зразком для наслідування

2.2. Як ви працюєте над розвитком критичного мислення учнів?

a) Не приділяю цьому уваги b) Частково, використовуючи окремі вправи c) Систематично, інтегруючи вправи в кожен урок d) Постійно розробляю нові завдання та проєкти для розвитку критичного мислення

2.3. Яку роль ви відіграєте у формуванні класного колективу?

 a) Не займаюся цим b) Виконую формальні обов'язки класного керівника c) Організовую виховні заходи, допомагаю вирішувати конфлікти d) Створюю сприятливу атмосферу, в якій кожен учень відчуває себе частиною команди

3. Професійний розвиток

3.1. Наскільки часто ви берете участь у професійних тренінгах, семінарах, вебінарах?

 a) Ніколи b) Раз на рік c) Кілька разів на рік d) Щомісяця

3.2. Як ви оцінюєте рівень своєї взаємодії з колегами, батьками  та адміністрацією?

a) Незадовільно b) Задовільно c) Добре d) Відмінно

Анкета«Чи здатні ви до самоаналізу?»

( дайте відповіді на запропоновані запитання «так» чи «ні»)

 1. Чи відзначаєте ви успіхи і невдачі своїх уроків?

 2. Чи аналізуєте ви, що вдалося на уроці, а що ні одразу після закінчення уроку?

3. Чи трапляється, що свою помилку ви усвідомлюєте одразу?

4. Ви однаково ретельно аналізуєте як вдалий, так і невдалий урок?

5. Причини невдалих уроків частіше ви пояснюєте власними помилками?

 6. Чи робите ви висновки після закінчення невдалих уроків? 7. Чи пригадуєте ви вдалий або невдалий моменти якого-небудь уроку через певний час?

 8. Чи ділитися ви своїм досвідом з колегами (радитеся, передаєте досвід )?

9. Чи фіксуєте ви результати самоаналізу в письмовому вигляді? 10. Чи є у вас свої секрети щодо підготовки та проведення вдалого уроку?

 Якщо ви відповіли 8 – 10 разів «так», то вас можна вважати  вчителем, який серйозно ставиться до проблеми самоаналізу. Швидше за все, вдалі уроки викликають у вас позитивний настрій і стимулюють до подальшої роботи, а невдалі уроки дозволяють зробити правильні висновки для майбутньої роботи. 5-7 відповідей «так» свідчать про те, що ви не завжди відзначаєте свої удачі або промахи. Вам необхідно повчитися самоаналізу. Відповідей «так» 4 і менше дозволяють стверджувати, що швидше за все ваша оцінка уроку найчастіше не збігається з оцінкою, яку дають присутні на уроці колеги або самі учні. Це свідчить про низький рівень розвитку вашого самоаналізу.